Je vais donner ici des news plus globales et moins orienté arcade.
Avancées du core Cave 68000, par nullobject
Cela m'a pris du temps, mais je suis heureux d'annoncer que j'ai enfin terminé la puce YMZ280B! Merci à tous pour votre patience et désolé que je sois silencieux depuis un moment. Je ne voulais tout simplement pas vous ennuyer avec des mises à jour intermédiaires sans rien d'excitant à signaler.
Le mois dernier a vraiment été un cas où je me suis frayé un chemin à travers la mise en œuvre de cette puce pendant la nuit et le week-end. J'ai également dû me donner un cours intensif en audio numérique.
J'espère que j'ai réussi à proposer une conception FPGA qui prend en charge tout ce que cette puce peut faire et à écrire du code que moi (et d'autres) serons en mesure de comprendre.
Juste pour rappeler aux gens qui ont peut-être manqué mes messages précédents, le YMZ280B peut lire des échantillons audio sur jusqu'à 8 canaux simultanément. Chaque canal peut être cadencé de 0,172 à 44,1 kHz, avec des commandes de gain, de panoramique et de boucle indépendantes.
Cette puce audio a été utilisée dans de nombreuses machines d'arcade du milieu à la fin des années 90 et a remplacé la synthèse FM - qui était populaire dans les machines d'arcade antérieures - par une lecture audio basée sur des échantillons.
Avoir cette puce terminée signifie que je peux enfin terminer le son pour CAVE (en théorie, il me suffit de le câbler et de croiser les doigts). Cela ouvre également la voie à d'autres cœurs passionnants dans mon backlog (par exemple TOAPLAN).
Je prévois d'écrire un article technique pour expliquer comment j'ai implémenté le YMZ280B, car c'est une bête assez complexe (l'image jointe est machine à états finis que j'ai conçue pour gérer le pipeline audio).
(https://gamoovernet.pixhotel.fr/pics_gamoovernet890px/20201108082904-funkycochise-123993002-10218086413978491-8636433474879627483-o.jpg) (https://gamoovernet.pixhotel.fr/pics/20201108082904-funkycochise-123993002-10218086413978491-8636433474879627483-o.jpg)
tir groupé de la mi septembre jusqu'à aujourd'hui.
CitationMain:
- ao486: ao486: rework IDE, support for CD-ROM.
ao486:
- Complete rework of IDE, move main logic to HPS.
- Support up to 4 HDD of up to 137GB each.
- Support for CD-ROM.
- Fix the timers (fix the speaker music in SCUMM games).
- Other internal improvements.
Note1: Read the updated ReadMe for HDD and CD-ROM
CitationTurboGrafx-16/CD:
- Option to simulate composite colors (Kitrinx).
- Additional filters for PSG and ADPCM (Kitrinx).
- Some other fixes.
Citationao486, Main:
- Support for CUE CD format.
- Implement more CD commands.
- Fixes and tweaks in CD.
- Option to choose CD hot-swap drive.
- Sound: add delay for IRQ (fix 3D lemmings and some other games)
- Joystick: add None type.
Note: you must update Main to latest one!
CitationNeoGeo:
- Fix sprite layer shift (Furrtek)
- Some other fixes.
CitationMain:
- TGFX16: CD fixes (srg320)
CitationSNES:
- Fix CX4: Megaman X2 doesn't die in attract mode (srg320).
CitationBBC Micro:
- port audio fixes (squidrpi)
- update the Framework.
CitationMain:
- file_io: browser: ignore case when locating in catalog if case sensitive name not found.
- ao486: mount CD images as read-only.
- ao486: locate currently selected file from config.
- ao486: support for image mounting from core.
ao486:
- add imgset utility (mount FDD/HDD/CD image from command line)
note: You must update Main to latest!
CitationAtari 2600:
- Second fire button.
- Adaptive aspect ratio and de-comb (Kitrinx)
CitationC64:
- Tweaks in PRG injector code (Stat-Mat).
- Update the framework.
CitationSNES, Main:
- Support for BSX mapper (srg320).
Note: you must update Main as well!
CitationMinimig:
- Support for RTG (port by Grabulosaure).
- Update TG68K to latest.
- Some additional tweaks and improvements.
- Update the framework.
Note: Read the readme for RTG setup.
CitationSNES:
- Simple option to play SPC files. Audio only, without interface (srg320)
- Add special LoRom mapping for Derby Stallion 96 and Sound Novel Tsukuru (srg320)
Note: you must update Main to latest release!
Main:
- SNES: updates from srg320 (SPC playback, mapper tweaks)
- TGFX16: SGX mode for CD games (homebrew).
CitationAtari 2600:
- Stereo mode
- Add B/W, P1/P2 difficulty switches to gamepad.
CitationMinimig:
- RTG: ignore aspect ratio (always use square pixels)
- Support for custom aspect ratio.
Note: you must update Main as well!
Main:
- Support for custom aspect ratio from INI (cores require update!)
- Adjust autofire increments.
Citationao486, Atari ST, Archie:
- Support for custom aspect ratio.
Note: you must update Main to latest!
CitationNES:
- Add mapper 413 (Gray Rogue)
- Fix reset stack pointer decrement (Gray Rogue)
- Add mappers 91 and 189 (paulb-nl)
- Adjust palettes (paulb-nl)
- Support for custom aspect ratio.
Note: you must update Main to latest!
CitationSpecialist/MX:
- Fix RKS loading
- Support for custom aspect ratio.
- Update the framework
CitationGenesis:
- Support for new region coding in header.
- Simulating Z80 open bus to fix audio in some games (steven-a-wilson).
- Update the framework, support for custom aspect ratio.
CitationMinimig:
- Force enable VGA scaler when RTG is used.
CitationMain:
- ao486: fix single track CUE loading.
- Support for PS5 gamepad (only basic functions currently).
Citationao486, Archie:
- Force enable VGA scaler.
SNES, Atari 2600:
- Support for custom aspect ratio.
- Update the framework.
CitationAtari 800/5200:
- Don't disable cart upon disk mounting
- Support for custom aspect ratio
CitationCore Alice update (https://github.com/MiSTer-devel/AliceMC10_MiSTer)
Matra-Hachette Alice MC-10 for MiSTer FPGA
This is the port of the Alice 4K / Tandy MC-10 to MiSTer FPGA.
Cassettes
To facilitate the use of the cassette player, an option to display the data stream on the screen is available form the OSD.
The core is compatible with .c10 tape files. A small script k72c10.py is available for converting .k7 files from Alice into .c10 files. The script adds the two leader sections before and after the name block.
Usage: python k72c10.py <path to k7 file>.
You will end up with a new file named k7.c10, which should be compatible with the core.
Joystick
While the Alice 4k was sold with a DB9 adapter cartridge, the MC10 has no official support for joysticks. A article published in SoftGold magazine shows how to build a simple two directional joystick connected on the RS-232 connector. The two joystick interfaces have been implemented in the core.
To do
Many games/programs already work, however, there's currently a bug in the video module that prevents some games from changing the display mode. Other MiSTer contributors and I are working on the problem right now.
CitationZX Spectrum:
- Keyboard tweaks from adrianlongland
- Support for custom aspect ratio.
- Update the framework.
C64:
- Support for custom aspect ratio.
- Update the framework.
CitationGBA:
- new menu structure by FreddoUK
- copyprotection fix for DBZ games
- support for custom AR
- fix for undefined opcode(nonstoring alu ret)
- timer accuracy improved
- DMA timing accuracy improved
- vblank flag
https://misterfpga.org/viewtopic.php?t=147&p=12891#p12891
CitationTurboGrafx-16/CD:
- Fix for SGX default palette (Space Ava 201) by David Shadoff.
- Support for custom aspect ratio.
- Update the framework.
et aujourd'hui core beta CPS QSound avec du son, normalement.
l'alice :
Merci pour les news ^-
C'est intéressant aussi pour les ordis, ça donne envie de tester tout ça ;)
Citation**MiSTer Update - Posted by:** Ace
```
Arkanoid:
-Add support for custom aspect ratios
-Add toggle to force scaler output over VGA
-Update framework```
https://misterfpga.org/viewtopic.php?t=147&p=12998#p12998
CitationMain:
- TGFX16: reduce amount of debug messages (Fix Jack Nicklaus Turbo Golf).
- OSD: help text for un-mounting.
- input: support spinner from mouse.
- Minimig: warn if HDF has bad CHS values.
- TGFX16, MegaCD: prevent browsing CD inside ZIP.
CitationTurboGrafx-16/CD:
- Fix OSD options.
CitationNew core: Arcade: Sega System 1:
A new core from MiSTer-X with additional improvements and fixes.
Includes arcades:
4-D Warriors
Bullfight
Flicky
I'm Sorry
Mister Viking
My Hero
Pitfall II
Rafflesia
Regulus
Sega Ninja
Spatter
Star Jacker
Swat
TeddyBoy Blues
Up'n Down
Water Match
Wonder Boy
Note: if you've used beta versions then you need to reset(or re-assign) gamepad for these games.
Avancées de l'ami Furrtek sur le Konami custom 7121.
(https://gamoovernet.pixhotel.fr/pics_gamoovernet890px/20201117121950-funkycochise-8720FBD0-AB44-48D0-9B42-A37539DFB446.jpeg) (https://gamoovernet.pixhotel.fr/pics/20201117121950-funkycochise-8720FBD0-AB44-48D0-9B42-A37539DFB446.jpeg)
Completé à 100%
celui-ci est présent, entre autre, sur les pcb contra et dérivés...
(https://gamoovernet.pixhotel.fr/pics_gamoovernet890px/20201117122826-funkycochise-DD4D7A98-4909-4BFA-A027-28B504A735C9.jpeg) (https://gamoovernet.pixhotel.fr/pics/20201117122826-funkycochise-DD4D7A98-4909-4BFA-A027-28B504A735C9.jpeg)
Citation
GBA:
- fix static dma sound when no new samples are provided
- add another DBZ game to SRAM exception list
- fix famicom mini 22-28
- fix RTC for Sennen Kazoku```
https://misterfpga.org/viewtopic.php?t=147&p=13267#p13267
Petite video du core NES capturée en HDMI
j'ai activé des filtres scanlines.
CitationMiSTer Update
CoCo2/Dragon32:
- first release, some known bugs and timing issues
- joystick, sound, cassette, and cartridges work
- some tapes don't work, some do
- dragon64 doesn't always boot, and keyboard doesn't work
- Core written by PierreCo, DShadoff, AlanSWX, and code from Pace
travaux sur le core Playstation
https://www.patreon.com/posts/44386766 (https://www.patreon.com/posts/44386766)
CitationAtari ST:
- tweaks in gstmcu (gyurco)
- ikbd: use mouse scroll wheel as cursor up/down
CitationAtari 800:
- Fix SDRAM controller
CitationArkanoid:
-Widen original aspect ratio
-Force VGA scaler option removed
-Add volume boost option for louder audio output
https://misterfpga.org/viewtopic.php?t=147&p=13648#p13648
Citation
Gameboy:
- Several video fixes from paulb-nl
- Other fixes
- Update the framework, Support for custom aspect ratio
https://misterfpga.org/viewtopic.php?t=147&p=13853#p13853
A partir du moment où les scanlines s'activent, c'est parfait.
CitationAmstrad, Apogee, Apple-II:
- Update the framework, Support for custom aspect ratio.
CitationMain:
- Minimig: Load vadjust file from shared folder, if it exists (David Lindecrantz)
- Minimig: fixes in shared folder (you have to update shared folder driver from Minimig repo as well!) (Dale Whinham)
- input: prevent player assignment to keyboard.
- input: assign spinner/paddle by button press as well.
- Redraw OSD if status mask has been changed.
Citation**MiSTer Update - Posted by:** alanswx
New Core: Space Invaders:
Including 280Z ZZAp, Amazing Maze, Attack Force, Balloon Bomber, Blue Shark, Boot Hill, Clowns, Cosmo, Galaxy Wars, Gun Fight, Laguna Racer, Lunar Rescue, Lupin III, Sea Wolf, Space Encounters, Space Invaders II, Space Invaders Part II, Vortex
More Work, but need sound and other small fixes
CitationAcorn Atom:
New release 20201228
Changed SD access, allows LOAD and SAVE.
It may also fix the problems some have had with the boot.vhd in the games/AcornAtom folder.
CitationNew Core: ADCTest
Utility to test ADC input and signal
- Second entry in the "Utilities" section !
- Also a helpful set of information for those wishing to integrate audio input into another core, or to study the code of a relatively trivial core
CitationMain:
- CHD CD image support (Zakk)
- Send UART mode and speed to core.
- Fix menu hang on F12 autorepeat.
- Update logo in OSD.
- New config options for UART and Save States.
- arcade: support for load/save of NVRAM.
Citationao486:
- Support for MT32-pi over USER I/O port
- Add mpuctl utility to control MT32-pi
CitationHardware:
- Add MT32-pi interface board
CitationGameboy:
- Graphics, mappers and GB link fixes (paulb-nl)
- Save states (including FF/REW) (Robert Peip)
Citation
Main:
- Add MT32-pi settings for AtariST and Minimig cores.
- arcade: don't load nvram if not found.
- megacd: fix CD audio broken in previous release (zakk4223).
AtariST:
- Add support of MT32-pi
Note: you have to update Main as well!
Minimig:
- Add support of MT32-pi
Note: you have to update Main as well!
https://misterfpga.org/viewtopic.php?t=147&p=15853#p15853
Citation
ao486:
- Reset i2s input samples (fix distorted audio).```
https://misterfpga.org/viewtopic.php?t=147&p=15854#p15854
Citation
ColecoVision:
- Option to hide border.
- Support for custom aspect ratio.
- Update the framework.
https://misterfpga.org/viewtopic.php?t=147&p=16020#p16020
Citation
Arcade ComputerSpace:
- Improve explosion sound (bellwood420).
- Update the framework.
- Support for custom aspect ratio.
- Other minor updates and tweaks.
https://misterfpga.org/viewtopic.php?t=147&p=16038#p16038
Citation
Aquarius:
- Support for custom aspect ratio.
- Support forced_scandoubler.
- Update the framework.
https://misterfpga.org/viewtopic.php?t=147&p=16040#p16040
Citation
Coco2:
- Support for real tape through the ADC adapter
- Support for forced_scandoubler
- support for custom aspect ratio
- Update the framework
https://misterfpga.org/viewtopic.php?t=147&p=16048#p16048
Citation
Arduboy:
- Update the framework.
- Support for custom aspect ratio.
- Support forced_scandoubler INI option.
https://misterfpga.org/viewtopic.php?t=147&p=16072#p16072
Ca bouge souvent et on trouve vraiment de tout (même l'arduboy).
Va falloir que je m'équipe c'est sûr ! Je verrais bien ça avec ma petite lignée d'ordinosaure :D
CitationNew core: Do Donpachi (Cave 68000) (nullobject)
I've taken the liberty to post this here in the official thread, in case people don't monitor the "Arcade" subforum.
CitationDonkey Kong, Radar Scope
- Upgraded Donkey Kong from MiST
- Includes Radar Scope
- Also Includes Pest Place and DK 3
CitationNES:
- Fixes for PPU and MMC3 (Kitrinx).
- Improved MMC1 mapper (paulb-nl).
- Fix zapper mouse trigger mode.
CitationNeoGeo:
- Support for custom aspect ratio.
- Update the framework.
Citation**CPS1/1.5 96MHz** version attached to Patreon post
pour ceux dont la sdram ne supporte pas le 48MHz (comme moi)
Citation1943, Vulgus and GunSmoke default orientation changed so the default setting for FLIP will be right.
Tiger Road ADPCM fixed.
Citation**Sound Accuracy Update** 20 cores affected.
https://www.patreon.com/posts/46260568
CitationAliceMC10:
- Added support for real tape through the ADC adapter (entree audio jack)
Citationao486, AtariST, Minimig:
- Use USER_IN[0] for MIDI RX.
- Update the framework.
CitationC64:
- Update palette to latest and more accurate colors.
- Use Win+F11 as original RESTORE when Action Replay or similar cart is used.
- Update the framework.
Citation
> - Use Win+F11 as original RESTORE when Action Replay or similar cart is used.
Would be nice if one could define a Win-Key substitute.
Because none of my mechanical keyboards has that key! (those keyboards are almost as old as i am
CitationAstrocade, BBCMicro, BK0011M:
- Support for custom aspect ratio.
- Update the framework.
CitationMinimig:
- Fix MIDI input over USER_IO port. Add note to readme.
CitationSNES:
- Fix bus A sources for CPU IO addresses (srg320).
- Justifier support for Lethal Enforcers (Shane Lynch).
- Lightgun: fix coordinate translation.
- Fix pixels artifacts on VGA output.
- Update the framework.
CitationC16:
- C1541: update VIA.
- Support for custom aspect ratio.
- Update the framework.
VIC20:
- Audio fixes (nino-porcino).
- C1541: update VIA.
- Support for custom aspect ratio.
- Update the framework.
CitationZX Spectrum:
- Support for 48K SNA format.
- Some minor fixes and tweaks.
- Update the framework.
CitationMacPlus:
- Support for custom aspect ratio.
- Update the framework.
CitationMegaCD:
- Fixes (Timer, bus access) from srg320.
- Support for custom aspect ratio.
- Update the framework.
CitationAmstrad:
- CRTC: attempt to fix constantly re-triggered VSYNC in the same row (gyurco).
- Update the framework.
CitationGameboy:
- fix fastforward soundoption with FF-toggle mode (Robert Peip)
- add RTC internal functionality and saving to sdcard (append to savegame) (Robert Peip)
- Update the framework.
CitationAtariST:
- Update gstmcu to latest.
- Update the framework.
CitationCoCo2:
- Added "passthru" for cassette (based on PIA selection)
- Adjust brightness of inverted text
- Added Dpad emulation of analog stick
- Add capslock to function as upper/lowercase (shift-'0' on original machine)
- Add OSD selection for original keyboard layout (approximation)
- Improve menu settings arrangement
- integrate newest framework fixes
CitationMegaCD:
- Fix and rework auto-region.
CitationCentipede
Audio fixes and other fixes by JaguarLV
CitationMenu:
With great help from bellwood420 this build has workaround against DDR3 bridge hang. I think every user noticed time after time video got screwed (it's especially visible on HDMI. VGA users may just get some strange misbehave of core) so only hardware reset or power cycle could fix it. Probably this came to an end. This is an initial attempt to fix the issue, so currently in order to avoid video to get screwed you have to start cores from Menu core. Later, if this will be proven as fixed, the fix will be added to all other cores so it will be possible to start core from core without going back to Menu core.
So, i need feedback if this build fixes the problem. But you have to strictly follow following rules or fix won't work for you:
- Start any core ONLY from Menu core (...
CitationDonkey Kong 3
+ Released gaz68's Donkey Kong
+ the build seems a little unstable, but this RBF is good. Needs timing fixes.
CitationBBCMicro:
- Support for multires screens (Elite)
CitationFuture Spy, Zaxxon, Super Zaxxon
+ new game support - Future Spy
+ updated sys
CitationGameboy:
- Fix timer and some mappers (Robert Peip).
- Other fixes.
CitationJupiter:
- Support for custom aspect ratio.
- Update the framework.
Memtest:
- Add joystick support (misteraddons).
- Update the framework.
CitationMegaCD:
- Rollback Timer interrupt fix caused problems in several games.
- Don't filter audio from CD addon.
- Other fixes.
CitationVIC20:
- Fix audio distortion.
- Other fixes.
Un projet compagnon intéressant : le mt-32 pi, permettant le support du son general midi pour les jeux le supportant sur différentes plateformes.
Trois news intéressantes.
Déjà le projet mister a désormais son discord.
Discord mister (https://discord.com/channels/647909397477195803/648404711292010497/806331990864297994)
et ces jours-ci, Alan Steremberg a annoncé deux nouveaux chantiers :
- l'ajout du support persistant des hiscores façon hiscores.dat. dans mame.
- le support du flip screen sur les jeux dont l'orientation vertical est clockwise en anticlockwise quand l'option n'existe pas dans le disp switches. (au prix de quelques ms de lag).
Certains jeux avaient déjà cette option comme legendary wings
Car autant à un moment le "standard" adopté a été à un moment l'anticlockwise (comme pour les cave ou les toaplan), autant avant c'est un peu la foire à la saucisse.
Galaga, Frogger, Pacman, Galaga 3, Pacman,Pooyan et beaucoup d'autres sont clockwise.
C'est un travail de longue haleine et un français, wark91 s'est attelé à la tache en proposant un parser en python pour le hiscore.dat et les nvram des hiscores.
L'idée pourrait même aller plus loin en proposant un tableau des meilleurs scores en ligne.
galaxian et scramble ont été modifiés et fonctionnent
Super cool comme idée ^-
On se retrouve avec une solution de remplacement matériel avec des ajouts de fonctionnalités.
On peut imaginer pleins de possibilités futures au vu de l'engouement pour le développement de ce matériel.
ça cherche des connaisseurs en php pour intégrer le tableau des scores sur le site officiel.
8)
Un chantier intéressant vient de s'ouvrir (un de plus :D )
Il s'agit de l'upscale x5 coupé en 1080p avec décalage paramétrable de l'overscan.
https://www.retrorgb.com/mister-1080p-5x-beta-testing.html (https://www.retrorgb.com/mister-1080p-5x-beta-testing.html)
x4 vs x5
(https://gamoovernet.pixhotel.fr/pics_gamoovernet890px/20210212073107-funkycochise-MiSTerNES5xBetaOSSC.jpg) (https://gamoovernet.pixhotel.fr/pics/20210212073107-funkycochise-MiSTerNES5xBetaOSSC.jpg)
et une fois l'image decalée, la porte est visible entièrement :
(https://gamoovernet.pixhotel.fr/pics_gamoovernet890px/20210212073136-funkycochise-MiSTerNES5xBetaOSSCShifted.jpg) (https://gamoovernet.pixhotel.fr/pics/20210212073136-funkycochise-MiSTerNES5xBetaOSSCShifted.jpg)
ça ne conviendra pas forcément à tout le monde mais c'est une option intéressante.
j'ai testé les cores suivants avec cette option : SNES, NES, MD, PCE, NeoGeo, SMS
Le core Gameboy a été mis à jour par fpgaZumSpass.
Il inclut désormais les options de Rewind, De Fast Forward et de Save State.
Jotego, à l'origine de beaucoup de core arcade a mis à jour la puce Yamaha 2151 pour une précision accrue du LFO et de la voix Noise. Beaucoup de core ont été mis à jour.
(https://gamoovernet.pixhotel.fr/pics_gamoovernet890px/20210213084940-funkycochise-unknown.png) (https://gamoovernet.pixhotel.fr/pics/20210213084940-funkycochise-unknown.png)
D'ailleurs sa reproduction est aussi désormais utilisé pour une puce de remplacement.
(https://gamoovernet.pixhotel.fr/pics_gamoovernet890px/20210213091132-funkycochise-op3whk2X.jpg) (https://gamoovernet.pixhotel.fr/pics/20210213091132-funkycochise-op3whk2X.jpg)
fpgaZumSpass a annoncé ses travaux sur un coeur lynx.
srg320 a commencé le développement d'un coeur saturn
et playstation qui arrive (par laxer3a, un français)
Ridge racer
Une nouvelle version du core Atari 7800 est disponible avant release officiel.
Il corrige tout les glitches qui était visible auparavant.
C'est Rysha qui s'y est collée et a pratiquement fait le cœur toute seule.
(https://gamoovernet.pixhotel.fr/pics_gamoovernet890px/20210309111639-funkycochise-EM5lwCTVUAAQgxD.png) (https://gamoovernet.pixhotel.fr/pics/20210309111639-funkycochise-EM5lwCTVUAAQgxD.png)
Petite video sur l'émulation midi mt-32 intégrée au Mister
c'est intéressant, mais il faut aimer (ce n'est pas mon cas)
et aimer les jeux PC (ce n'est pas mon cas non plus).
Les donkey Kong ont été modifié pour ajouter l'option de flipscreen
(https://gamoovernet.pixhotel.fr/pics_gamoovernet890px/20210312195825-funkycochise-EwSXH6WW8AIhx-I.jpg) (https://gamoovernet.pixhotel.fr/pics/20210312195825-funkycochise-EwSXH6WW8AIhx-I.jpg)
(https://gamoovernet.pixhotel.fr/pics_gamoovernet890px/20210312195837-funkycochise-EwSXLMhXAAQmeL0.jpg) (https://gamoovernet.pixhotel.fr/pics/20210312195837-funkycochise-EwSXLMhXAAQmeL0.jpg)
Le Jr arrive
même chose ici !
MERCI !
Le core Gameboy introduit le support pour des bezel customs
(https://gamoovernet.pixhotel.fr/pics_gamoovernet890px/20210331071115-funkycochise-27847F9C-BC31-49D7-A0DF-910A48CF742B.jpeg) (https://gamoovernet.pixhotel.fr/pics/20210331071115-funkycochise-27847F9C-BC31-49D7-A0DF-910A48CF742B.jpeg)
Core Wonderswan en beta
uniquement accessible aux mécènes de FpgaZumSpass (robert Peip)
auteur également du core lynx et des save states sur les NES, GB, GBA
Seconde beta Wonderswan
à priori, si tout se passe bien, la semaine prochaine le core est released sur le repository Mister.
d'ailleurs il est déjà créé
https://github.com/MiSTer-devel/WonderSwan_MiSTer (https://github.com/MiSTer-devel/WonderSwan_MiSTer)
edit :
Visiblement il a changé d'avis, le core est déjà disponible.
ca fait un bail que j'ai pas mis a jour ici.
il y a le Sharp X68000 qui est désormais utilisable.
ainsi que le NEC PC8001 depuis ce week end.
La Sony Playstation est aussi utilisable, mais il n'a pas encore de son.
les shadow masks commencent à être implémentée sur plusieurs core.
Citation de: funkycochise le Dimanche 09 Janvier 2022, 04:34:56 AM
ca fait un bail que j'ai pas mis a jour ici.
il y a le Sharp X68000 qui est désormais utilisable.
ainsi que le NEC PC8001 depuis ce week end.
La Sony Playstation est aussi utilisable, mais il n'a pas encore de son.
les shadow masks commencent à être implémentée sur plusieurs core.
Merci pour ces updates ! Ca fait un moment que j'ai pas rebranché le mien, une grosse mise à jour s'impose ;)
Citation de: ɐɹqoƆ‾ɥƃᴉH le Dimanche 09 Janvier 2022, 05:18:48 AM
Merci pour ces updates ! Ca fait un moment que j'ai pas rebranché le mien, une grosse mise à jour s'impose ;)
alors là oui. 8)
j'essaye de faire encore une vidéo X68000
posté sur le message du dessus
Traitements videos en HDMI : filters et shadow masks
1
H: GS_Sharpness_050
V: Scanlines_15
G: gamma_113
S: Trinitron [Monochrome]
(https://gamoovernet.pixhotel.fr/pics_gamoovernet890px/v2/2022/01/16/20220116053107-funkycochise-DD1BFA16-8972-4D72-B79C-D7F24C13E9CA.jpeg) (https://gamoovernet.pixhotel.fr/pics/v2/2022/01/16/20220116053107-funkycochise-DD1BFA16-8972-4D72-B79C-D7F24C13E9CA.jpeg)
2
H: SharpBilinear_100
G: gamma_113
(https://gamoovernet.pixhotel.fr/pics_gamoovernet890px/v2/2022/01/16/20220116053215-funkycochise-9E68AD0A-7DB1-4FA2-88D1-288210FDF2B4.jpeg) (https://gamoovernet.pixhotel.fr/pics/v2/2022/01/16/20220116053215-funkycochise-9E68AD0A-7DB1-4FA2-88D1-288210FDF2B4.jpeg)
3
H: Lanczos3_12
V: Scan_Br_115_50
G: gamma_113
S: JVC [Monochrome]
(https://gamoovernet.pixhotel.fr/pics_gamoovernet890px/v2/2022/01/16/20220116053323-funkycochise-AEF38AAA-EC6E-433D-8786-E507988A0993.jpeg) (https://gamoovernet.pixhotel.fr/pics/v2/2022/01/16/20220116053323-funkycochise-AEF38AAA-EC6E-433D-8786-E507988A0993.jpeg)
4
H: GS_Sharpness_00
V: Scan_Br_125_00
G: gamma_113
S: Generic Consumer TV [RGB]
(https://gamoovernet.pixhotel.fr/pics_gamoovernet890px/v2/2022/01/16/20220116053412-funkycochise-AB6DE1D1-8973-454A-81B6-2EBD3AEB53FB.jpeg) (https://gamoovernet.pixhotel.fr/pics/v2/2022/01/16/20220116053412-funkycochise-AB6DE1D1-8973-454A-81B6-2EBD3AEB53FB.jpeg)
Salut,
Personnellement, c'est le traitement n°3 que je préfère ! ^-
A+
Citation de: Little_Rabbit le Dimanche 16 Janvier 2022, 14:56:01 PM
Salut,
Personnellement, c'est le traitement n°3 que je préfère ! ^-
A+
c'est vers où mon choix s'est porté également :-*
Core Sony Playstation (disponible)
https://twitter.com/azumfpg/status/1484555271397646341?s=21 (https://twitter.com/azumfpg/status/1484555271397646341?s=21)
Core Saturn (Sneak peek)
Mise à jour de Main Mister (derniers commits, mgl fix)
https://github.com/funkycochise/Main_Mi ... _mister.sh
Coin-Op Mis à jour (Zero wing du 03/03/22)
https://raw.githubusercontent.com/funky ... _coinop.sh
Nouveau core console : SEGA 32X
Pour l'annecdote, l'auteur est SRG320, Sergey Dvodnenko qui a déjà créé le core SNES et toutes les puces spécialisées SNES comme le superFX. Il est Ukrainien et est en Ukraine.
Il a profité d'une connexion fragile pour uploader ses derniers travaux sur github.
Il a aussi créé un core saturn, mais il a besoin que lesystème du Mister l'autorise à charger des iso.
Mais ça ne tardera pas.
Bonjour,
Trop de belles choses, je vais craquer...
Enfin, si j'arrive à trouver le matériel à l'achat. C'est un peu la pénurie en ce moment.
Core G&W par pierco
(https://gamoovernet.pixhotel.fr/pics_gamoovernet890px/v2/2021/07/24/20210724233330-funkycochise-tbridge.jpg) (https://gamoovernet.pixhotel.fr/pics/v2/2021/07/24/20210724233330-funkycochise-tbridge.jpg)
Nouvelle version du Super Gameboy
(https://gamoovernet.pixhotel.fr/pics_gamoovernet890px/v2/2021/07/29/20210729054054-funkycochise-20220524_172931-Zelda%20no%20Densetsu%20-%20Yume%20o%20Miru%20Shima%20DX%20(Japan)%20(Rev%20B)%20(SGB%20Enhanced).png) (https://gamoovernet.pixhotel.fr/pics/v2/2021/07/29/20210729054054-funkycochise-20220524_172931-Zelda%20no%20Densetsu%20-%20Yume%20o%20Miru%20Shima%20DX%20(Japan)%20(Rev%20B)%20(SGB%20Enhanced).png)
(https://gamoovernet.pixhotel.fr/pics_gamoovernet890px/v2/2021/07/29/20210729054113-funkycochise-20220524_173647-Donkey%20Kong%20(World)%20(Rev%20A)%20(SGB%20Enhanced).png) (https://gamoovernet.pixhotel.fr/pics/v2/2021/07/29/20210729054113-funkycochise-20220524_173647-Donkey%20Kong%20(World)%20(Rev%20A)%20(SGB%20Enhanced).png)
dommage qu'il n'y ait pas une bidouille pour faire sauter les temps de chargements!
c'est une version préliminaire.
si on veut de l'instantané, l'aes ou le mvs sont là.
les travaux actuels de Robert Peip (à qui on doit la playstation, la wonderswan et la GBA), qui étaient jusqu'ici secrets
(https://gamoovernet.pixhotel.fr/pics_gamoovernet890px/v2/2023/04/13/20230413125116-funkycochise-sm64.jpg) (https://gamoovernet.pixhotel.fr/pics/v2/2023/04/13/20230413125116-funkycochise-sm64.jpg)
https://twitter.com/AzumFpg/status/1646452662676619264?cxt=HHwWgICwpab-r9ktAAAA (https://twitter.com/AzumFpg/status/1646452662676619264?cxt=HHwWgICwpab-r9ktAAAA)
Première release du core N64
https://twitter.com/azumfpg/status/1662335239715266562?s=46&t=cXPVOyjz57uyouFDnjcjEQ (https://twitter.com/azumfpg/status/1662335239715266562?s=46&t=cXPVOyjz57uyouFDnjcjEQ)
(https://gamoovernet.pixhotel.fr/pics_gamoovernet890px/v2/2023/05/27/20230527080136-funkycochise-n64.png) (https://gamoovernet.pixhotel.fr/pics/v2/2023/05/27/20230527080136-funkycochise-n64.png)
Citation de: funkycochise le Lundi 20 Février 2023, 20:26:17 PMc'est une version préliminaire.
si on veut de l'instantané, l'aes ou le mvs sont là.
Sans les pistes audio qui sont LE point fort du support !
Game&Watch
(https://gamoovernet.pixhotel.fr/pics_gamoovernet890px/v2/2023/06/27/20230627185046-funkycochise-20230627_184506-Mario%20Bros..png) (https://gamoovernet.pixhotel.fr/pics/v2/2023/06/27/20230627185046-funkycochise-20230627_184506-Mario%20Bros..png)
(https://gamoovernet.pixhotel.fr/pics_gamoovernet890px/v2/2023/06/27/20230627185127-funkycochise-20230627_185115-Octopus.png) (https://gamoovernet.pixhotel.fr/pics/v2/2023/06/27/20230627185127-funkycochise-20230627_185115-Octopus.png)
Premier jeu jouable sur le core N64
(https://gamoovernet.pixhotel.fr/pics_gamoovernet890px/v2/2023/07/10/20230710192956-funkycochise-20230710_192326-Namco%20Museum%2064%20(USA).png)
(https://gamoovernet.pixhotel.fr/pics_gamoovernet890px/v2/2023/07/10/20230710193011-funkycochise-20230710_192344-Namco%20Museum%2064%20(USA).png)
la core N64 a bien avancé
(https://gamoovernet.pixhotel.fr/pics_gamoovernet890px/v2/2023/08/26/20230826093452-funkycochise-20230826_080141-screen.png) (https://gamoovernet.pixhotel.fr/pics/v2/2023/08/26/20230826093452-funkycochise-20230826_080141-screen.png)
(https://gamoovernet.pixhotel.fr/pics_gamoovernet890px/v2/2023/08/26/20230826093508-funkycochise-20230826_080159-screen.png) (https://gamoovernet.pixhotel.fr/pics/v2/2023/08/26/20230826093508-funkycochise-20230826_080159-screen.png)
(https://gamoovernet.pixhotel.fr/pics_gamoovernet890px/v2/2023/08/26/20230826093522-funkycochise-20230826_080209-screen.png) (https://gamoovernet.pixhotel.fr/pics/v2/2023/08/26/20230826093522-funkycochise-20230826_080209-screen.png)
(https://gamoovernet.pixhotel.fr/pics_gamoovernet890px/v2/2023/08/26/20230826093537-funkycochise-20230826_080241-screen.png) (https://gamoovernet.pixhotel.fr/pics/v2/2023/08/26/20230826093537-funkycochise-20230826_080241-screen.png)
(https://gamoovernet.pixhotel.fr/pics_gamoovernet890px/v2/2023/08/26/20230826093944-funkycochise-20230826_092317-screen.png) (https://gamoovernet.pixhotel.fr/pics/v2/2023/08/26/20230826093944-funkycochise-20230826_092317-screen.png)
(https://gamoovernet.pixhotel.fr/pics_gamoovernet890px/v2/2023/08/26/20230826093957-funkycochise-20230826_092403-screen.png) (https://gamoovernet.pixhotel.fr/pics/v2/2023/08/26/20230826093957-funkycochise-20230826_092403-screen.png)