Bonjour à tous, s'il vous plaît, quelqu'un sait-il si le protocole USB-DVG envoie depuis MAME les vecteurs entiers (je veux dire des formes entières d'objet sur l'écran) ou si les formes droites sont dues au protocole USB-DVG divisé en vecteurs plus courts ? J'ai construit une interface V.ST ainsi qu'un très joli VSTCM (d'ailleurs un GRAND GRAND MERCI à Robin Champion pour son SUPER TRAVAIL). Quoi qu'il en soit, lorsque je dessine des objets de MAME sur l'écran avec ces interfaces, je peux toujours voir quelques petites interruptions sur les lignes droites. Je pense faire quelques tests en dessinant des vecteurs non pas point par point mais de la même manière comme dans les moniteurs VECTORBEAM. Les lignes sont tracées en chargeant un condensateur comme sur l'image schématique ci-jointe. Mais je voudrais m'assurer que le MAME envoie via le protocole USB-DVG des vecteurs entiers (point de départ et point final de toutes les lignes droites). Quelqu'un peut-il me conseiller s'il vous plaît ? Merci. Thomas
Hello everybody, please does anybody know whether USB-DVG protocol sends from MAME the whole vectors (I mean whole stright shapes of object on the screen) or the stright shapes are due USB-DVG protocol divided into some shorter vectors? I have built V.ST interface as well as very nice VSTCM (by the way BIG BIG THANKS to Robin Champion for GREAT WORK). Anyway when drawing objects from MAME on the screen with these interfaces, still I can see some tiny interrupts on the stright lines. I am thinking about making some tests with drawing vectors not point by point but by same way like in VECTORBEAM monitors. The lines are drawn by charging capacitor like on the attached schematic picture. But I would like to ensure myself the MAME is sending through the USB-DVG protocol whole vectors (starting point and the endpoint of the whole stright lines). Will anybody advise me please? Thanks. Tomas
Hello everybody, please does anybody know whether USB-DVG protocol sends from MAME the whole vectors (I mean whole stright shapes of object on the screen) or the stright shapes are due USB-DVG protocol divided into some shorter vectors? I have built V.ST interface as well as very nice VSTCM (by the way BIG BIG THANKS to Robin Champion for GREAT WORK). Anyway when drawing objects from MAME on the screen with these interfaces, still I can see some tiny interrupts on the stright lines. I am thinking about making some tests with drawing vectors not point by point but by same way like in VECTORBEAM monitors. The lines are drawn by charging capacitor like on the attached schematic picture. But I would like to ensure myself the MAME is sending through the USB-DVG protocol whole vectors (starting point and the endpoint of the whole stright lines). Will anybody advise me please? Thanks. Tomas
