Gamoover

[move]Bienvenue sur Gamoover, portail francophone de l'arcade.

Wip: Game/Storage/Lab room de passionesega

Démarré par glstar, Jeudi 19 Septembre 2013, 09:58:19 AM

glstar

Finally we manage to find a "big" place for all our dreams....
Here is our work in progress (and like it will be for a long time i think.... :) ).....





Many cabs are on the way inside of this place....
Daytona Dx
2 Sega Rally DX
Super Monaco Gp
Gunbuster 4p
etc......

electrozor

very nice  ^-

lap dancer less  ;D

great job


un vrai paradis , <:)

pek_exel

Raaaaah lovely  ^- ^-



Un local mutualisé entre arcadiens passionnés pour bricoler, stocker et jouer, c'est génial ! Moi j'en verrais bien un disons dans la région de Brest, comme ça, au hasard  :D

N'empêche c'est vraiment pas mal vu que tout le monde est toujours limité en place.
Ça se fait peut-être déjà quelque part en France ?
Le souci est d'avoir une concentration suffisante d'arcadiens dans une zone donnée...
Chez moi : Single Daytona USA

Geek vintage

Citation de: pek_exel le Jeudi 19 Septembre 2013, 10:22:19 AM
Un local mutualisé entre arcadiens passionnés pour bricoler, stocker et jouer, c'est génial ! Moi j'en verrais bien un disons dans la région de Brest, comme ça, au hasard  :D

LOL

Vu que y'a presque que moi à Brest (ou presque)  =:))

Mon box déborde et je dois me trouver une maison avant  :D

Geek vintage, un blog pour les fans et nostalgiques de la culture geek

tilowil

#4
great glstar  ^-^


where is your outrun dx ? are you sell it ? =:))

glstar

Citation de: tilowil le Jeudi 19 Septembre 2013, 10:45:47 AM
great glstar  ^-^


where is your outrun dx ? are you sell it ? =:))
Thank you mate.
No.....
Mine outrun DX is in my original gameroom.... :D

electrozor

please adopted me!!!

c'est possible apres la trentaine ? ^-^

AsPiC


kos71

Citation de: glstar le Jeudi 19 Septembre 2013, 09:58:19 AM
Finally we manage to find a "big" place for all our dreams....
Here is our work in progress (and like it will be for a long time i think.... :) ).....


Hum I see that it must be "the WIP place " But strange it is tidy  and I do not see any PCB dismantle and stuff about to be welded . I should show you our place it is complety different .  :D
@home: Flip TMNT, flip hurricane, Flip big guns, flip dracula,Flip F14,robocop, lw3,jokerz, rockybullwinckle,star wars De,sttng,dr who,tales from the crypt,jurassic park,laser war,gateway,tommy the who,baby pacman./cab=Mortal kombat 2,hang on DX, time crisis, hotd,pupitre fighting vipers, Naomi 1,  cocktail RP,cocktail missile command , cocktail "taito", cocktail space trek,cocktail galaxian,cocktail DE deco,cocktail SI., twin sega rally, OUT RUN,cockpit OT turbo, Virtua cop, Euro 40, astro city Blast city,mvs4u,namco exceleena red,madonna,aerocityx2,sega city ,bandido et afterburner dx;

glstar

Thanks guys....
For now it's not complete of all our cabs, because they aren't arrived yet, but.... ^-
It's tidy just because we do some clean and order into it....
But i didn't start working with pcb's yet, so it will be chaotic very soon. :D

HerosSuperMan

OMG
((:s

so nice
:-*

humm
an another Alien 3 ... I have always trouble with mine and the vibration system ..  :?
do you know how it works ?
Mes Wip, mes RT... la vie quoi ^^
Mes recherches\échanges (bornes, PCB, pièces ...)
Recherche .. non..rien rien rien..le problème c'est que l'on fini toujours par trouver... >:D

glstar

Citation de: HerosSuperMan le Jeudi 19 Septembre 2013, 13:54:30 PM
OMG
((:s

so nice
:-*

humm
an another Alien 3 ... I have always trouble with mine and the vibration system ..  :?
do you know how it works ?
For now it have the monitor ko, but this shouldn't be a problem with guns since we have three NOS kits of them.....
But they should be exactly the same as gunblade ny.

Pierrot_n

http://www.flipperfrance.com/forum/viewtopic.php?id=12640

En Allemagne y'a une association qui fait ça avec les flips. C'est vrai le la place étant souvent le premier problème des passionnés de ce type de joujoux, c'est pas mal comme système. Et entre les arcadiens et les flippés y'a moyen de réunir du monde.

Mes recherches : Borne Ninjawarriors ou toute pièce de la borne, side droit Taito Space Gun, bornes Disc of Tron, Crack Down, NHL Open Ice et Hit the Ice.

Mes joujoux, ma Gameroom : Arcade New Games N'Styl25 X-Box, Taito Space Gun, Single Daytona Racecab, Cocktail Taito Space Invaders 48 en 1, Mamecab maison / Flips T2, The Machine, Funhouse, Black Knight 2000, Elvira, Ice Fever, Kiss / Baby Bonzini B60 / Super Chexx Bubble Hockey / Darts Emeraude / Pachislot Albator / Vectrex / Juke Rock-Ola 429 Starlet.
Wip en cours : Baby Pac Man.

glstar

Citation de: Pierrot_n le Jeudi 19 Septembre 2013, 14:46:11 PM
http://www.flipperfrance.com/forum/viewtopic.php?id=12640

En Allemagne y'a une association qui fait ça avec les flips. C'est vrai le la place étant souvent le premier problème des passionnés de ce type de joujoux, c'est pas mal comme système. Et entre les arcadiens et les flippés y'a moyen de réunir du monde.


I don't like flippers too much but that for sure it's a nice place.

olisan


juju49